Consultation and Training in Medical Devices

Expert in ISO 13485, GDPMD, MDA Regulatory Requirements, CE marking, FDA related and Medical Device Related Requirements

Wednesday

Memahami keperluan GDPMD

Tahukah anda bahawa tahun 2013 adalah tahun bermulanya perlaksanaan akta kawalan barangan perubatan 737?

Bermula 1hb Julai 2013, kesemua pembuat, pengedar dan pengimport barangan perubatan adalah diwajibkan untuk mendapatkan persijilan ISO 13485 (untuk pembuat) dan GDPMD untuk syarikat berkaitan pengedaran dan import barangan yang sama.

Perlaksanaan keperluan kepada persijilan ini adalah sebahagian dari proses untuk mendapatkan lesen atau kebenaran untuk menjual barangan perubatan di dalam negara.

Terdapat beberapa langkah untuk mendapatkan Lesen Pertubuhan (lesen kebenaran menjual) atau Establishment License ini.

1. Mengadakan prosedur-prosedur yang diperlukan oleh sistem yang berkenaan (ISO 13485 atau  
   GDPMD)

2. Melaksanakan sistem yang telah dibentuk.

3. Melakukan audit dalaman bagi mengenal-pasti kekurangan dan kepatuhan sistem kepada standard.

4. Audit persijilan oleh CAB (Certification Authorised Body).

5. Pengeluaran sijil oleh pihak CAB yang terlibat.

6. Penyerahan sijil CAB kepada MDA (Medical Device Authority) untuk urusan verifikasi dan
    pengeluaran sijil.


Kesemua proses di atas, perlu dilakukan mengikut jenis barangan perubatan yang telah di kenal-pasti oleh pihak syarikat.




Untuk mendapatkan penerangan lanjut berkenaan perkara di atas, sila hubungi admin Ummah Synergy Resources di 03-3362 3502 atau 017-2130501 (Azrin).







Friday


PROMOSI BULAN OGOS 2014

SESI PENERANGAN BERKENAAN PENDAFTARAN PRODUK BARANGAN PERUBATAN DAN CSDT.

PERCUMA


Tertakluk kepada kekosongan tempat.
Hanya untuk 30 peserta sahaja.
Lokasi di Shah Alam.
Sesi pagi 8.30am - 12.00pm
Sesi petang 2.00pm - 4.00pm

HUBUNGI KAMI:


UMMAH SYNERGY RESOURCES
03-3362 3502
                                                    

PROMOSI BULAN OGOS 2014

SESI PENGENALAN KEPADA GDPMD (GOOD DISTRIBUTOR PRACTICE FOR MEDICAL DEVICE) DAN CARA-CARA PERLAKSANAAN

PERCUMA


Tertakluk kepada kekosongan tempat.
Hanya untuk 30 peserta sahaja.
Lokasi di Shah Alam.
Sesi pagi 8.30am - 12.00pm
Sesi petang 2.00pm - 4.00pm

HUBUNGI KAMI:


UMMAH SYNERGY RESOURCES
03-3362 3502
                                                    

ANDA SISWAZAH? MEMPUNYAI IDEA PERNIAGAAN? INGIN BERNIAGA TETAPI TIADA MODAL?


HUBUNGI KAMI:


UMMAH SYNERGY RESOURCES
03-3362 4502                                                     




SYARIKAT BUMIPUTERA?

DALAM BIDANG PEMBUATAN….

                                                MAKANAN
                                                PERALATAN PERUBATAN
                                                PEMBEKALAN
                                                AUTOMOTIF
                                                PERABUT
                                                DLL...


PERLUKAN PERSIJILAN…..

                                               ISO 9001
                                               GMP
                                               HACCP
                                               ISO 22000
                                               ISO 13485
                                               ISO 14000
                                               ISO 18000
                                               DLL...



DAPATKAN GERAN SEHINGGA 90% DARI AGENSI KERAJAAN YANG BERKAITAN.

BERMINAT?..........


QUOTA ADALAH TERHAD!


SILA HUBUNGI KAMI:



UMMAH SYNERGY RESOURCES
03-3362 3502/4502                                                       

Thursday

TRAINING LIST AND PRICE 2014


No.TrainingTarget AudienceCost
1.ISO 9001:2003 IntroductionProd, QA, Admin, HRRM 800 / pax - Normal
RM 580 / pax - Early Bird
2.ISO 13485:2003 IntroductionProd, QA, Admin, HRRM 1500 / pax - Normal
RM 980 / pax - Early Bird
3.ISO 14000 IntroductionProd, QA, Admin, HRRM 1000 / pax - Normal
RM 780 / pax - Early Bird
4.ISO 18000 InroductionProd, QA, Admin, HRRM 1000 / pax - Normal
RM 780 / pax - Early Bird
5.ISO 14971 Risk ManagementProd, QA, Admin, HRRM 1500 / pax - Normal
RM 980 / pax - Early Bird
6.Internal AuditProd, QA, Admin, HRRM 1500 / pax - Normal
RM 980 / pax - Early Bird
7.7 QC toolsProd, QA, Admin, HRRM 1500 / pax - Normal
RM 980 / pax - Early Bird
8.5'S implementationProd, QA, Admin, HRRM 800 / pax - Normal
RM 580 / pax - Early Bird
9.ISO 16949 : AutomotiveProd, QA, Admin, HRRM 1500 / pax - Normal
RM 980 / pax - Early Bird
10.FMEA (Failure Mode Effect Analysis)Prod, QA,RM 1500 / pax - Normal
RM 980 / pax - Early Bird
11.Good Manufacturing Practice (GMP)Prod, QA, Admin, HRRM 1500 / pax - Normal
RM 980 / pax - Early Bird
12.Sterilization ValidationProd, QA,RM 3000 / pax - Normal
RM 2580 / pax - Early Bird
13.Medical Device RequirementsProd, QA,RM 1500 / pax - Normal
RM 980 / pax - Early Bird
14.GDPMD - medical device registrationAdmin, HR, Sales, MgmtRM 1500 / pax - Normal
RM 980 / pax - Early Bird

PERLAKSANAAN AKTA PERALATAN PERUBATAN 737

Tahukah anda bahawa perlaksanaan penguatkuasaan pendaftaran barangan/ peralatan perubatan sudah bermula sejak dari tahun 2012 lagi?

Perlaksanaan undang-undang baru ini adalah berkuatkuasa pada 1/7/2013 dimana pihak-pihak yang terlibat dengan impot dan pengedaran alatan perubatan dikehendaki mendaftar syarikat dengan Kementerian Kesihatan Malaysia sebelum 1/7/2014, dan mendapatkan lesen syarikat (Establishment License) untuk kebenaran menjual peralatan perubatan.

Setahun selepas tarikh di atas, pihak syarikat yang bertindak sebagai wakil syarikat di Malaysia untuk barangan tertentu, atau pengeluar peralatan perubatan, hendaklah mendaftarkan produk-produk mereka dalam bentuk dokumen-dokumen yang dikehendaki atau dipanggil dengan nama CSDT (Common Submission Dossier Template).

Proses di atas memerlukan beberapa langkah yang perlu difahami dengan teliti oleh pihak syarikat kerana memerlukan kos kewangan yang agak tinggi.



Terdapat kos-kos yang perlu diambil kira dalam perlaksanaan sistem GDPMD dan proses seterusnya, mendaftar peralatan perubatan itu sendiri.




Untuk mendapatkan penerangan lebih lanjut, sila hubungi kami atau ikuti program penerangan percuma kami pada setiap hari Rabu minggu ke-empat setiap bulan. Terdapat sesi pagi dan petang.


Sila hubungi kami :

Ummah Synergy Resources,
49-3-1, Jalan Setia Prima A, U13A,
Seksyen U13, Setia Alam,
40170 Shah Alam,
Selangor Darul Ehsan.

Tel: 0333624502
Fax: 0333625502

USR LOGO 4.PNG

GDPMD+AND+ISO+13485.png